اینفوگرافیک

اینفوگرافیک و یا Infographic
این روز‌ها به هر جای که چشم می‌اندازیم تصاویر اینفرگرافیک را می‌بینیم. از جمله به بنر‌های فرهنگ سازی در اتوبوس‌های BRT و مترو‌ها و تابلو‌ها در داخل شهر می‌توان اشاره کرد. به تازگی طراحان سایت در طراحی وب سایت‌های خود از این شیوه برای انتقال بهتر مفاهیم در عین حفظ زیبایی استفاده می‌کنند.

اینفوگرافیک چیست؟
به معنای عرضه اطلاعات توسط تصویر است. به تصویری که از متن(Information) و گرافیک (Graphic) ساخته شده و حاوی اطلاعات و داده در مورد موضوعی خاص است را اینفوگرافیک میگویند. این نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و انتقال سریع اطلاعات است کاربرد دارند. که کاربر با نگاهی کوتاه حجم زیادی از اطلاعات را دریافت می‌کند و آن را بخاطر می‌سپارد چون مغز ما علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری است و در حافظه ی تصویری ما باقی میماند.

اینفوگرافی را از نیکان غار نشینمان آموخته ایم و با گذشت زمان آن را توسعه داده ایم.
b2
دلایل محبوبیت اینفوگرافیک

اطلاعات: یک اینفوگرافی موثر و قوی داده‌ها را با روش خلاقانه همراه با نتیجه ارائه می‌دهد. پس نیاز به بررسی فراوان است تا پیغام مد نظر را شفاف و آسان اتقال دهد و کاربر را به انتشار آن تشویق نماید.

سئو: موتورهای جستجو گر سایت‌هایی را ایندکس می‌کنند که لینک‌های بازگشتی فراوانی به آنها وجود داشته باشد هر چه محتوای تولید شده اشتراک گذاری بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد اولویت ایندکس شدنش افزایش میابد.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: یک اینفوگرافیک قوی می‌تواند یک ابزار خوبی برای بازاریابی باشد و موجب رونق کسب و کار می‌شود و از متن خالی جالب ترند.
b1
دلایل استفاده بازاریابان از اینفوگرافیک

سلیس و روان هستند
ارزش لینک شدن را دارند
قابل کنترل هستند

قسمت‌های تشکیل دهنده اینفوگرافیک

بصری
محتوایی
دانش

مراحل ایجاد اینفوگرافیک

به یک ایده فکر کنید.
چارچوب کلی را ایجد نمایید.
طرح را رنگ آمیزی کنید.
از گرافیک‌ها جالب و جلب توجه کننده استفاده نمایید.
درباره موضوع به جمع آوری اطلاعات بپردازید.
نتایج را جمع بندی کنید.
موارد مختلف را ویرایش کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *