پنج گام پایه برای جذب مشتری در صنعت چاپ

پنج گام پایه برای جذب مشتری در صنعت چاپ

برای به دست آوردن مشتریان بیشتر در صنعت چاپ نیاز به روش‌ها واصولی داریم. ما باید بتوانیم از ایده‌ها و روش‌های جدید جذب مشتری استفاده کنیم و بازار مشتریان را به سمت خود سوق دهیم.

در اینجا پنج روش اساسی و پایه برای جذب مشتری را برای شما می‌گوییم:

  1. سوال کنید

واقعا این اولین راه برای جذب مشتری است. چیزی که ما واقعا نیاز داریم مطرح کردن سوالاتی از مشتریانمان هست تا بیشتر درمورد کسب و کار ، مشکلات و فرصت‌های آنها دریابیم. در واقع اگر خودمان را در موقعیت مشتریانمان قرار دهیم درمی‌یابیم که آنها با آن دسته از تامین کنندگانی که بیشتر نیازهای آنها را برآورده می‌کنند و برای مسائل آنها پاسخ صحیح را دارند ، کار می‌کنند.

۲٫ گوش دهید

زمانی که پرسش‌ها مطرح شد، به پاسخ آنها گوش فرا دهید. از آنچه نیاز دارند نت برداری کنید تا بهترین راه برای ارائه‌ی خدمات به آنها را دریابید.به تن صدا ، به سرخوردگی‌ها و هیجاناتی که آنها احساس می‌کنند توجه کنید تا دریابند که کسی برای تصرف فرصت‌هایشان به آنها یاری خواهد رساند.

۳٫ صحبت نکنید/ یا کم صحبت کنید

اگر مایلید مشتریان را جذب کنید از حرف زدن زیاد اجتناب کنید. زمانی که ما صحبت می‌کنیم درک نیازهای مشتریان سخت‌تر می‌شود. همچنین اگر ما به آنچه آنها نیاز دارند گوش دهیم فرصتی برای ما فراهم خواهد شد تا با آنها خدمات ارائه دهیم.

۴.در جایگاه سخنرانی کردن قرار نگیرید

چیزی بدتر از این نیست که یک فروشنده قبل از اینکه سوالی بپرسد و متوجه نیازهای مشتری شود شروع به حرف زدن کند. بجای صحبت کردن و ارائه‌ی هرگونه راه‌کار یا محصولی که ما می‌فروشیم باید متوجه باشیم که دهانمان را ببندیم و گوشهایمان را باز کنیم و از صحبتهای وی دریابیم که به چه چیز نیاز دارد و آنها را یادداشت کنیم.

۵. ارائه‌ی مشاوره

از بحث‌هایی که حول محور محصول می‌چرخد دور بمانید. بجای آن همانطور که سوالاتتان را مطرح می‌کنید و به آنچه مشتری می‌گوید گوش می‌دهید گوش به زنگ باشید تا برای آنچه در ذهنشان می‌گذرد را‌ه‌کاری پیدا کنید.زمانی که شما به آنها بدرستی گوش فرامی‌دهید تا به بهترین روش به آنها کمک کنید ،خود را از بقیه‌ی رقیبانتان متمایز می‌کنید. به آنها مشاوره لازم را بدهید حتی اگر نیاز آنها به آنچه شما می‌فروشید مرتبط نیاشد.

اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری را جذب کنید باید پایه و اصول کار خود را درست بنا کنید.

کار کردن بر روی اصول باعث می‌شود که کسب کار شما پیچیده نشود وفقط بر روی چند چیز بدرستی کار کنیم.

شما از چه روش‌هایی برای جذب مشتری در کسب و کار چاپتان استفاده می‌کنید.

منبع: billprettyman