چگونه یک آرم تجاری عالی طراحی کنیم ؟

چگونه یک آرم تجاری عالی طراحی کنیم ؟

آرم‌ دارای “ارزش” بالایی برای محصولات و خدمات شرکت‌ها می‌باشد که به دنبال آن مشتریان نیز به آن توجه زیادی نشان می‌دهند و برخی اوقات به عنوان یک محرک برای خرید و استفاده از محصول در این زمینه کاربرد دارد. به همین دلیل گاهی اوقات آرم یا علامت تجاری در معنای خود گنگ به نظر می‌رسد.

حال باید بدانیم که معنی این “ارزش” چیست؟رابطه نام شرکت و نوع محصول ارائه شده با این ارزش اهمیت بالایی دارد.
افرادی که در این زمینه دانش کافی دارند تمامی‌این حوزه‌ها را در چهارچوب تبلیغات تعریف می‌کنند.
مشتری، همیشه نیازمند تبلیغات است به همین دلیل علامت‌های تجاری را در ذهن تصویری خود حک می‌کند. آنانکه تجربیات بسیاری در امر بازاریابی دارند همیشه داشتن یک آرم ساده و گویا را لازمه تجارت موفق می‌دانند.

چگونه می‌توانیم یک آرم موفق طراحی کنیم؟
۳ رویکرد رایج در طراحی آرم:

– Golem

– دکوراسیون

– الحاق
در روش اول، شخصیت‌پردازی و هویت انسانی با تبلیغات همراهی می‌کند بدین صورت مشتریان با لوگو ارتباط برقرار می‌کنند.

در رویکرد دوم، خاص بودن برای جلوه بیشتر، عامل مهمی‌به نظر می‌رسد. طراحان این حوزه ادعا دارند که با طراحی‌های متمایز، مشتریان می‌توانند آنها را به راحتی از دیگر رقیبانشان تمیز دهند. در این روش به علت ابتدایی بودن آن باید برای بالا بردن اعتبار، دو روش دیگر را نیز با آن تلفیق کرد.

روند منطقی روش “الحاق” که با اضافه کردن ارزش‌ها در ارتباط با علامت تجاری و نشانه بوده و آن را به رویکرد پیشین اضافه می‌کند، برانگیختن نیازها و احساسات مشتریان بوده که با دیدن آرم، نیاز به استفاده از محصول در آنها احساس می‌شود.
علامت‌های تجاری همراه با ارزش افزوده آن، وسیله‌ای برای کمک به مشتریان برای رسیدن به اهدافی چون، هدف‌های حقیقی و ملموس (امتیازات اجتماعی و تجربی – احساسی و روانی) می‌باشد.
آرمی‌که دارای یک سناریوی متقاعد کننده نباشد مورد توجه قرار نمی‌گیرد. ممکن است به لوگو شباهت داشته باشد و دارای ویژگی‌های تصویری شناخته شده‌ای هم باشد، اما مصرف کننده به آن بی‌اعتناست. تمامی‌راه‌های جدید و موفق در زمینه تولید محصول، در طراحی لوگو نیز کاربرد دارد. هدف از طراحی موفق یک آرم، کمک به مشتری برای بدست آوردن چیزی است که به آن نیاز دارد ولی نمی‌تواند آن را به راحتی پیدا کند.
هیچگاه نمی‌توان احساسات را به علامت تجاری یک برند تزریق کرد، اما در صورتیکه به عنوان کالایی که مورد نیاز است در نظر گرفته شود، خود برانگیزاننده احساس می‌شود. نتیجه مستقیم این انتظارات، احساسات مثبت است. سمبول‌هایی مانند نماد و فونت و نام و نشانه، برخلاف انتظار همه از تاثیر کمرنگی در این زمینه برخوردارند زیرا آنها تنها ما را برای رسیدن به هدف اصلی یاری می‌کنند.

یک متن تاثیر گذار بر احساسات افراد، خود یک اصل سازمان یافته است که باعث ارتباط مصرف‌کننده با عواملی نامربوط اما پر اهمیت (مثل فعالیت‌های بازاریابی آن شرکت) می‌گردد.

طراحی و انتخاب درست آرم می‌تواند خود تاثیری شگفت‌انگیز به روی مشتری داشته باشد بدین معنی که شما می‌توانید در افراد آرزوها و انتظاراتی را به وجود آورید که تولید خود آن محصول به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. برای نمونه نوشابه Red Bul  در افراد باعث این احساس می‌شود که با نوشیدن آن، انرژی زیادی به آنها منتقل می‌شود.

طراحی آرم‌هایی که درباره خود توضیح می‌دهند باعث برقراری یک مکالمه درونی فرد با خویش می‌گردد که در صورت طراحی صحیح و مناسب می‌تواند مشتری خود را جذب نماید.

با تأمل در این مطالب می‌توان برای ایجاد ارزش‌های تاثیرگذار اندیشید و آرم‌ها را وسیله‌ای برای رسیدن به آن در نظر گرفت