ایده پردازی و مشاوره
ایده پردازی و سناریو – اتاق فکر :
ایدههاي بدیع و خلاقانه، قلب یک برنامۀ ارتباطی و تبلیغاتی محسوب میشوند. در کانون آفتابگردان هر کمپین یا برنامۀ ارتباطی صرف نظر از نوع رسانۀ مورد استفاده براساس ایدههاي خلاق شکل میگیرد. این ایدهها طی یک فرآیند خلاقانه و در اتاق فکر و ایدة کانون توسعه پیدا میکنند. در این اتاق که ترکیبی از نویسندگان و هنرمندان خلاق و کارشناسان بازاریابی و تبلیغات است، براساس اهداف ارتباطی مشتري، ایدههاي بدیعی توسعه مییابند که قابلیت انتقال به بازار و مخاطبان را از طریق رسانههاي مختلف مانند تیزر تلویزیونی، تیزر رادیویی، طرحهاي گرافیکی، رویدادهاي ارتباطی، رسانههاي دیجیتال و … داشته باشند. ماموریت اصلی این
اتاق، ترجمۀ اهداف ارتباطی مشتري به پیامهاي جذاب، گیرا و قابل درك است
برخـی از خدمات این واحد عبارتنـد از :
تعیین ایدههاي اصلی ارتباطی
انتخاب شعار
سناریو نویسی
طرح کمپین
تعریف کاراکتر
خلق جینگل
خلق لوگو و نام برند
طراحی و برنامه ریزی کمپین :
کمپین تبلیغاتی، برنامه تبلیغاتی است که بر اساس شناخت دقیق محصول و بازار، رفتار مصرف کننده، روان شناسی مخاطب و در قالب برنامه ای دقیق و زمانبدی شده طراحی و اجرا گردد.
برخـی از خدمات این واحد عبارتنـد از :
تعیین اهداف بازاریابی و تبلیغات
تعیین استراتژیهای برندینگ
ارتقاء یا اصلاح جایگاه برند و محصول
ارزیابی و سنجش قدرت برند
خلق مفهوم ارتباطی (Big Idea)
خلق استراتژی پیام (Message Strategy)
تحلیل پیامهای ارتباطی رقبا
برنامه ریزی و تبیین استراتژی رسانه
تعیین و نظارت بر اجرای محتوای کمپین
(شعار، سناریو، طرح گرافیکی، رخدادهای ارتباطی و …)
برخی از خدمات این واحد عبارتند از :
تعیین اهداف بازاریابی و تبلیغاتی
تحقیقات بازار و تحلیل دادهها
انتخاب کانسپت ارتباطی
تعیین و نظارت بر اجرای محتوای کمپین (سناریو، طرح گرافیکی، رخدادهای ارتباطی و …)
برنامهریزی رسانه و تبیین استراتژی
ارتقا جایگاه برند یا اصلاح جایگاه برند
تجربه ثابت نموده است که تبلیغات پراکنده، بدون برنامه و فاقد چشم اندازهای استراتژیک، به نتیجه مطلوب نمیرسد. لذا در این واحد سعی بر آن است تا با در نظر گرفتن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مشتری و بررسی پیامهای تجاری و استخراج ایده اصلی تبلیغاتی، کمپین یکپارچه ای ارائه دهد. همچنین در این واحد با بررسی رسانههای مختلف و اثربخشی آنها پیشنهادات ویژه ای در قالب برنامه مدون تبلیغاتی به مشتریان ارائه میشود تا ضمن ایجاد هم افزایی، پیام ارتباطی مورد نظر به بازار هدف گسترده تری انتقال داده شود.
تحقیقات و مشاوره بازاریابی :
کانون آفتابگردان یک آژانس تبلیغاتی فول سرویس، با امکان ارائه مشاورههای علمی، هدفمند و اثربخش است.
بنابر این در گام اول ارتباط با مشتری، مشاوران مجرب و با تجربه کانون، تمام تلاش خود را صرف کشف نیازهای تبلیغاتی مشتری و پیدا کردن مناسب ترین راه حل عملیاتی متناسب با حوزه فعالیتی او مینمایند تا از این طریق هم ارائه خدمات به بهترین و مؤثرترین نحو ممکن انجام شود و هم هدف غایی که همانا رضایتمندی مشتری است محقق گردد.
برای دستیابی به این مهم، از ابزار قدرتمند تحقیقات بازار استفاده میشود. تحقیقات بازار، شرکت را از وضعیت رقبا، روندهای آتی بازار و رفتار مصرفکننده آگاه نموده و تصمیمگیری درست و اثربخش را مقدور میسازد.
واحد تحقیقات بازار کانون با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و آموزش دیده، توانایی انجام تحقیقات کمیو کیفی به صورت گسترده در سراسر کشور را دارا بوده و نتایج حاصل را در قالب گزارشهای تفضیلی و تحلیلی در اختیار مشتریان قرار میدهد.
تحقیقات بازاریابی جهت:
آسیبشناسی محصولات و خدمات شرکت و شناسایی فرصتهای ارتقاء کیفیت
تحلیل و آسیبشناسی شبکه توزیع و شناسایی فرصتهای افزایش دسترسی مشتری به محصول
کشف قیمت و تنظیم استراتژی قیمتگذاری
ارزیابی اثربخشی فعالیتهای ارتباطی شرکت و ارائه راهکارهای بهبود کیفیت و اثربخشی تبلیغات
تنظیم استراتژی بازاریابی (تحلیل بازار، بخشبندی، انتخاب بازار هدف، جایگاهیابی)
ممیزی برند و توسعه برند
سنجش رضایت و وفاداری مصرفکننده
تحلیل رفتار مصرفکننده
پایش رقبا
ارزیابی پیش آزمون محصولات جدید
تحقیقات در حوزه تبلیغات و بازاریابی در محیط وب
بررسی روندهای عمومیبازار
ارائه راهکارهای بهبود استراتژیهای تبلیغات و روابط عمومیمشتری
برخـی از خدمات این واحد عبارتنـد از :
مشاوره در خصوص تبلیغات فعلی و پیشین
مشاوره انتخاب استراتژیهای تبلیغاتی
بررسی وضعیت تبلیغاتی شرکت و مقایسه آن با رقبای اصلی
بررسی، تعیین و تخمین بودجههای تبلیغاتی
پخش مویرگی :
کانون آفتابگردان با هدف سرویس دهی به مشتریان در حوزههای بازاریابی ، فروش و پخش در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است. کانون آفتابگردان به واسطه انعطاف پذیری و با تکیه بر ایدههای نو موفق شده است تا در مدت اندک فعالیت گامهای بزرگی در عرصه فروش و پخش بردارد. تطابق پذیری کانون آفتابگردان با شرایط بازار سبب شده است تا محصولات ایران نوین اعم از محصولات بانکی- مواد غذایی – محصولات آرایشی، بهداشتی در کمترین زمان ممکن و متناسب با نیازهای جامعه به بازار معرفی گردند.
سمپلینگ و پرو موشن :
“مشت نمونۀ خروار است، مشتهای خود را روانۀ بازار کنید!”
در شرایط بازار امروز، تغییر سلایق و نگرش مصرف کنندگان، حضور رقبای متعدد با محصولات متنوع و تشدید رقابتها سبب گردیده تا پروموشن و سمپلینگ به عنوان یکی از کارآمدترین روشهای ترویج فروش در سراسر دنیا شناخته شود.
خدمات پروموشن و سمپلینگ کانون ایران نوین با بهره گیری از نیروهای جوان، آموزش دیده و مجرب موفق شده است تا پروژههای موفق متعددی را در سراسر کشور و با استفاده از نیروهای بومیو با در نظر گرفتن مقتضیات فرهنگی هر شهر اجرا نماید.